Cand eram mica eram fascinata de reclame. Le stiam pe de rost si visam sa le fac chiar eu intr-o buna zi. Intre timp m-am desteptat si mi-am ratat cariera in alt mod, mai nobil. Sunt sincer curioasa sa stiu ce e in capul celor care fac reclame. Si mai sunt si aia care le aproba. Sa luam de exemplu reclama de la Kinder bueno, deja arhicunoscuta.

Se ia o fata mai tuciurie, se fardeaza la greu si se manjeste la bot cu ciocolata si se mai lucreaza nitel in PS. Nu mi-e clar insa daca e manjita realmente sau i-a curs din gura. Dar stiu sigur ca reclamele exista pentru promovarea produselor si ca sa ne convinga pe noi, popor de consumeri, sa cumparam.

Recunosc ca unele reclame m-au convins sa-mi iau un pix, o ciunga. Dar oricum intentionam sa-mi iau un pix si-o ciunga.

Si totusi, fata de la kinder bueno ma face sa vomit. Exista semne conform carora ar trebui sa ni se para senzuala. E mai asa, cu gura intredeschisa, mimica ce indeamna la sex oral de altfel, nu la ciocolata. Arata mai mult a reclama ca sex murdar si scarbos, in adevaratul sens al cuvantului. Si totusi, are si ruj pe buze. Daca presupunem ca s-a infruptat din kinder bueno sau din vreo fecala, rujul ala nu se duce? Sau poate e reclama la rujul superrezistent care nu iese nici cu demachiant.

E extrem de ciufulita si jegoasa la gura. Daca n-ar fi asa machiata si daca ar avea si o carie la vedere, as fi aproape sigura ca e vreo tigancusa de la noi, culeasa de la furat.

Ce ma debusoleaza si mai tare este faptul ca cei de la kinder bueno au acceptat reclama asta, nu ca cineva a fost in stare s-o conceapa. Imi imaginez ca e ca in filme. Kinder isi trimite cei mai potenti oameni sa asiste la prezentarea reclamei la care firma de publicitate a lucrat luni de zile. Emotionati, dezvaluie schitele, iar cei de la kinder sunt de-a dreptul dati pe spate de originalitatea si caracteristicile fetei manjite la gura. Mi-e groaza de ziua in care Kinder va scoate pe piata noul mustar sau ketchup sau iahnie de fasole.

Trecand de reclama propriu-zisa, ajungem la mesaj. Caci orice reclama vrea sa transmita ca produsul lor e cel mai bun. Aici ma simt iar in pana. Ca nu pricep nici mesajul. Kinder bueno e atat de bun incat n-am nimerit gura si m-am manjit pe fata? Kinder bueno e atat de plin de ciocolata incat se scurge pe barbie cand musti din el? Kinder bueno e atat de gros incat nu-ti incape tot in gura si te trezesti cu moloz la bot?

Eu as fi ales alta varianta. As fi pus fix aceeasi fata toata un mare zambet, dar nu cu ciocolata la gura, ci cu Kinder bueno (adica napolitana si ciocolata) intre dinti. Si mesajul ar fi fost: Kinder bueno este atat de bun incat nu-l inghiti pe tot, te bucuri ca-ti ramane in dinti si-n masele si sugi la el toata ziua.

Si ca sa intaresc mesajul, as mai fi pus si o bala in coltul gurii.

Sau poate ca mesajul lor vrea sa ne transmita faptul ca, oricat de bun ar fi kinder bueno, daca-l mananci, ramai cu zoaie la gura. Partea nasoala e, in afara de faptul ca te faci putin de ras, ca iti mai intra si parul in gura, plin de ciocolata.

Si ceva imi spune ca nici asta nu e mesajul. Au vrut probabil sa puna o muiere buna, cu dovada palpabila ca a mancat ciocolata (lor). Dar de ce n-au pus direct niste tate goale cu ciocolata scursa pe sfarcuri, din gura?

Si cand ma gandesc ca Kinder era initial pentru copii…

N-am inteles niciodata reclamele la ciocolata si la detergenti. N-au niciun sens. Cele la ciocolata n-au avut nicio legatura cu ciocolata, pana acum, evident. La Milka sunt unii pe munte si mananca ciocolata. Si ce? Nu pricep. De asta e buna Milka? Mai era reclama aia cu aia goi care se frecau unul de celalalt. Si tot n-am vazut legatura. Mai era si aia cu marmota si cu „eram precisa”? Asta e o gluma sau ceva? Nu ma simt amuzata.

De detergenti ce sa mai zic, alte balarii. Au bagat niste gospodine proaste care nu spala decat fete de masa, de parca numai gospodinele spala si numai fete de masa. Scoate chiar si petele de vax. Si daca nu-s gospodine, sunt mame cu copii care se iubesc in asternuturi spalate cu Dero. Adica altfel nu ai o familie fericita. Nici reclamele de la Cocolino nu-s mai pufoase.

As putea sa jur ca-s toate facute de niste copii oligofreni. Insa daca toate ma lasa rece, asta de la Kinder bueno starneste in mine un reflex de voma. Chiar, poate ca fata din reclama a vomitat kinder bueno si d’aia are zoaie la gura. Si a vomitat cand era cu capul in jos ca zoaia se duce spre obraz.