Cum ma agat eu de toate detaliile si cum am capul gol de obicei, tind sa observ niste chestii existente de cand lumea si pamantul care don’t make any sense. De exemplu, vineri a fost foarte cald. Si cum era atat de cald, geamul era deschis. Si cum era cald in continuare, am mai deschis un geam si o colega mi-a spus tare si raspicat „Inchide si tu geamu’ ca ne trage curentu'”. Si, brusc, din cap mi-au disparut toate gandurile si in goliciunea-i imensa, a inceput sa rasune aceasta expresie.

Vocea din capul meu a zbierat „Ce naiba e aia?”. Cum adica ne trage curentu’? Unde ne trage? De ce anume ne trage? „Ne trage curentu’ si racim”, imi spune. Cum adica? Daca esti transpirat si te bate vantu’, te racesti si da, poate iti mai curge nasul.

Si care e diferenta intre „a te bate vantul” si „a te trage curentul”? Nu e acelasi lucru? Daca ignori faptul ca unul te trage si celalalt te bate, mie mi se pare ca ar fi aceeasi treaba. Dar vantul de ce nu poate sa te traga?

Dar daca esti curat, uscat, e cald si e curent, in ce fel dauneaza? Si de e numai romanii au obsesia cu curentul? Numai in Romania e curentul asta rau? Un fel de cookie monster al curentilor de aer.

Daca ti-e cald si vrei sa te racesti, dai drumul la aer conditionat. E mai daunator ala decat curentul. Si AC te bate in cap. Chiar, m-a tras si pe mine aeru’ conditionat intr-o zi. Cred ca treaba cu „m-a tras curentu'” e inca un fixism d’al romanului ceausist.

Si curentu’ asta e un virus, ceva? Tu ce patesti cand te trage curentu’? E grav? Si te trage de unde si te duce unde si ca sa ce? E oare o bacterie care-ti mananca sistemul imunitar?

Acu’, din punct de vedere fizic, geometric, biologic si gramatical, exista o „aura” de aer cald in jurul organismului, si anume caldura emanata de corp. Si vien curentu’ asta si alunga aura si ramai rece? Ok, te racoreste nitel, dar cat de grav poate fi? Si de ce e romanu’ asa speriat de curent?

Iti spun, se cheama manipularea maselor. Nu e domne nici un curent, nu e nici un pericol, nu mori, nu stai in pat cu febra daca te flutura putin vantul. Esti in siguranta! Repeta dupa mine: Nu patesc nimic. E doar un vant cu viteza mai mare, intr-un spatiu inchis. Nu voi muri.

But than again, ce e aia sa te traga curentu’? Cine e acest curent si ce vrea de la noi?