Daca stai sus suficient de mult incepi sa numeri luminile orasului. Stau aici de 2 ore si aud o singura melodie. Se imbina perfect cu luminile.
Si cate lumini ai numarat pana acum?
Le-am pierdut sirul cand ai venit tu. Oricum nu voi sta aici atat de mult. In plus, luminile pierd. Altele se nasc. Ca oamenii.
Crezi ca daca tu pieri se va naste altcineva?
Cred ca daca eu pier se va naste cineva mai bun.
Si daca se va naste cineva care va ajunge tot aici, la fel ca tine? Lasa-ma sa ma asez pe margine langa tine. Ai dreptate, e frumos orasul de sus. Dar aici e pustiu.
Pustiu imi place. Pustiu sunt si eu, jos sau sus. Oare cati metri sunt pana jos?
Suficient de multi incat sa apuci sa realizezi ca impactul este inevitabil si sa regreti.
N-am ce sa regret. Jos nu e nimic pentru mine.
Si aici sus ce e?
Speranta. Speranta ca imi pot curma sentimentul de pustietate. Jos nu mi-a placut niciodata.
Daca te desprinzi de margine tot jos vei ajunge.
Dar nu voi sti. Stai linistita, nu ma desprind pana nu numar cate lumini pot.
Vei vedea cum te indrepti spre sol si vei pieri acolo unde n-ai vrut sa fii niciodata. Si daca te determin, involuntar, sa pierzi sirul numaratorii, o iei de la capat?
Nu. Numar in continuare.
Si daca numeri aceleasi lumini de mai multe ori? De unde stii cand te vei opri?
Nu conteaza de cate ori le numar. Nu ma opresc cand se termina luminile caci stiu ca nu se termina niciodata. Dar spre dimineata se vor stinge toate. Nu voi prinde dimineata oricum. Ma voi opri odata cu melodia.
Si melodia cand se va opri?
Nu stiu. E pe sfarsite oricum. Mi-am promis sa renunt cand se termina si asa voi face.
Spuneai ca voi vedea cum ma indrept spre sol. Stii ca majoritatea celor care se arunca nu mor din cauza impactului?
Inseamna ca mor de tristete.
Spui prostii… nimeni nu moare de tristete.
Tu vrei sa mori de tristete.
Poate… Crezi ca e adevarat faptul ca in cadere iti trece toata viata prin fata ochilor? Asa se spune. Stii ca urmeaza sa mori si ti se va derula toata viata prin fata ochilor. Poate asa imi voi aminti vremurile pe care le-am uitat.
Nu cred asa ceva. Eventual iti trec unele intamplari, unii oameni prin fata ochilor, insa nu se poate toata viata. Nu cred ca e suficient timp pentru toata viata. Ai sanse sa nu-ti amintesti vremurile frumoase pe care le-ai uitat. Doar acelea merita.
N-am avut parte de vremuri frumoase.
Ai avut doar ca nu-ti amintesti. Dar iti vei aminti cand va fi prea tarziu.
Nu va mai conta…
Stii ca maine seara e ploaia de stele? Stelele sunt acolo unde speri tu sa ajungi.
Da. Acolo trebuie sa fie multa pace. Acolo trebuie sa fie bine.
Nu e. E mai rau ca aici.
De unde stii?
Daca ar fi atat de bine sus crezi ca stelele si-ar mai da drumul spre pamant?
Stelele cad, nu se arunca.
De unde stii?
Toata lumea stie asta.
Nu, toata lumea vrea sa creada asta. Ele pot scapa de sus. Tu nu esti stea si vei ramane acolo. Acolo va fi si mai multa singuratate. Toate stelele se arunca mai devreme sau mai tarziu.
Melodia ma linisteste, ma ajuta sa ma impac cu mine. Stelele nu se arunca.
Ba ba. Hai sa le urmarim impreuna maine seara.
Nu voi mai fi maine seara.
As fi egoista daca ti-as spune ca nu vreau sa dispari?
Da.
Imi imbratisez egoismul si-ti spun. Nu pleca. Daca pleci, ma lasi sa ma intorc singura jos. Si singura nu mi-e bine. Vreau sa vin cu tine. Hai sa ne aruncam acum.
Ai capiat? Tu vei ramane aici. De unde scoti prostiile astea? Tu nu esti eu.
Adica tu vrei sa pleci spre un loc mai bun, dar pe mine vrei sa ma lasi aici. Cine e egoist acum?
Eu plec pentru ca vreau sa plec. Nu stiu daca voi ajunge intr-un loc mai bun. Stiu doar ca aici nu mai e loc pentru mine.
Ai spus ca stii ca sus e mai bine. De fapt habar n-ai…
Sper ca sus e mai bine. Nu ti-am spus ca aici pot spera?
Daca pleci ma vei nenoroci.
Nu spune asta. Esti tanara, ai toata viata inainte.
Si tu la fel. Stii, poate ca sus e mai bine. Pleaca. Arunca-te! Da, sus vei gasi pace, sus vei putea sa-ti traiesti mai bine singuratatea. Sus am inteles ca adie vantul. Sus poate ca te vei tolani pe un norisor. Si ca sa ajungi sus, trebuie sa ajungi jos. Intelegi? Si poae ramai jos. Cei care se arunca nu prea ajung vreodata sus. Dar stii ce nu vei gasi niciodata sus? Sau jos. Nu vei gasi pe nimeni care sa te iubeasca precum te iubesc eu.
Nu fi siropoasa!
Daca te arunci, ma arunc si eu.
Nu. Vei ramane aici. Vei plange cateva zile. Apoi iti vei reveni. Eu voi ramane o amintire.
Si ce mai astepti?
Sa se termine melodia, ti-am spus. Inca 10 secunde.
Still falling/ Breatheless and on again/ Inside today/ Beside me today/ Around broken in two/ Till your eyes shed into dust/ Like two strangers turning into dust…
Ce faci?
Iti cant. Iti voi canta mereu. Melodia nu trebuie sa se termine. Ai promis ca te desprinzi cand se va termina. Nu o voi lasa sa se termine niciodata. Niciodata!
Stii bine ca nu-mi incalc promisiunile niciodata. Ma obligi.
Stiu. I could possibly be fading/ Or have something more to gain/ I could feel myself growing colder/ I could feel myself under your fate/ Under your fate…