Ma iubesti? Sigur ca da, iubito, esti totul pentru mine! Lumina ochilor mei! Te ador!

O zaresti timida, inocenta, cu chipul sau angelic si rasul cristalin. E tanara, frumoasa, imbujorata si atat de pura. Iti fura inima cat ai clipi.

O inviti la o plimbare. Incepi sa iubesti totul la ea. Felul in care se rade, ridurile de expresie, zambetul, privirea jucausa, felul in care ii vin rochiile de vara. Nu credeai ca vei mai intalni pe cineva ca ea.

In fiecare zi te surprinde cu gesturi din ce in ce mai frumoase. Te saruta cand te astepti mai putin, te ia de mana cand esti obosit, te imbratiseaza cand nu mai poti. Ai vrea s-o ai mereu langa tine.

Te trezesti dimineata alaturi de ea. Razele soarelui se rasfrang atat de natural pe chipul ei tanar. Parca si in somn iti zambeste. Te iubeste cum n-ai mai fost iubit.

Trece timpul si te hotarasti sa faci pasul cel mare si sa-i propui o viata impreuna, zambitoare, pura, linistita, frumoasa. Incepe sa zburde de bucurie. Te ia in brate si parca sunteti doua piese de puzzle ce se potrivesc perfect.

In luna de miere va indreptati spre o destinatie exotica. Ai impresia ca e ca un preview al vietii ce va urma. Dai apply cu incredere. Eroarea va surveni mai tarziu. Va plimbati pe plaja, va jucati in apa, va iubiti ca doi nebuni. E perfecta.

Luna de miere ia sfarsit si va intoarceti acasa. Dar care casa ca stati cu chirie?! Iubitule, atat de mult mi-as dori sa avem casa noastra, sa o decoram cum ne place, sa avem doi copii frumosi. O fetita si un baiat care sa ne insenineze zilele cand vom imbatrani. O iubesti atat de mult incat te dai peste cap, faci un credit la care vei plati toata viata, cumperi o casa doar pentru voi.

Iubitule, stii ca mama e bolnava si tata n-are unde sa stea. Hai sa-i luam la noi. N-or sa deranjeze. Pana se rezolva actele cu retrocedarea. Cum poti s-o refuzi? Cu privirea rugatoare, cu ochii mari… n-ai cum sa ii spui nu.

Va mutati in noua casa. Cu parintii ei cu tot. Nu e chiar cum ai fi sperat, dar nimic nu e perfect. Incepi sa-ti aduci lucrurile vechi la care tii mult. De la 5 ani colectionezi fluturi. Ai o colectie impresionanta pe care nu ai da-o pentru nimic in lume.

Iubitule, nu vrei sa renuntam la cutiile cu fluturi? Ma infricoseaza. Mi-e mila de ei si, in plus, ocupa mult spatiu si aduna praf. Dar nu poti renunta la ei, chiar daca ei nu-i plac. Iubitule, te rog, atat de putin ma iubesti? Vrei sa am cosmaruri cu fluturi morti? Fie de la tine, renunti. Cu durere in suflet, dai colectia.

*

Iubitule, nu mai fuma in casa ca intra fumul in pereti si o sa se imbolnaveasca copiii pe care-i vom avea. Nu mai bine renunti la fumat? Pentru o vreme iesi pe balcon si fumezi acolo. Privesti cum trec pe strada cupluri fericite. Cum erati si voi la inceput. Acum ea e prea preocupata de casa, dar te va iubi la fel cand lucrurile se vor aseza.

Iubitule, cat erai tu pe balcon ne-au indundat vecinii. Ajuta-ma sa scot apa mai repede. Vezi, daca n-ai mai fuma ar fi mai bine. Hai sa cumparam vopsea, sa zugravim noi ca un zugrav ne-ar lua prea mult. Mergeti sa luati tot ce trebuie. Apoi ea isi aminteste ca trebuie sa faca piata. Tu zugravesti toata ziua. Esti rupt de oboseala. Vine de la piata cu mainile rupte de greutate. Te gaseste intins in pat.

Iubitule, ce-ai facut? Nu vezi ca ai dat cu galben in loc de alb? Galbenul era pentru sufragerie. Si acum ce faci? Zaci? Bine ca eu merg la piata, obosesc de nu mai pot si tu stai si te odihnesti.

Iubito, am zugravit toata ziua. Trebuie sa ma odihnesc. Iti iei un pahar cu vin si te asezi pe canapea.

Sigur, esti exact ca taica-tu. Betiv si lenes.

Cateva ore mai tarziu: Iubitule, iarta-ma ca am sarit la tine, dar eram foarte obosita. Ma ierti, nu? Stii ca te iubesc.

*

Iubitule, nu vrei sa renuntam la sifonierul de la mama ta? E cam mare si miroase urat. Lasa-ti si cartile SF in spatele blocului ca sa nu vada lumea altceva decat beletristica.

*

Dragostea mea, unde ne facem concediul?

Pai ma gandeam la munte, iubita mea. Mergem la un ski.

Ah, nu. Stii ca nu stiu sa skiez si mi-e frica sa nu-mi rup picioarele. Si uite ca asa tinem degeaba skiurile in dulap. Hai sa le dam.

Vrei in Delta? Mergem pe o croaziera, numai noi, fericiti?

Iubitule, stii ca am rau de apa si nu pot s-o las pe mama acasa. Hai la mare.

Si la mare n-ai rau de mare?

Nu, iubi, acolo facem plaja.

Grozav!

*

Iubito, asta seara ies cu baietii la o bere.

Nu vrei sa duci gunoiul inainte? Toata ziua stai. Nu faci nimic in casa. Nu ma ajuti cu nimic. De zugravit am zugravit singura. Duci gunoiul, faci piata, faci curat. Ea descopera telenovelele. Esti mult prea obosit ca sa ma iesi undeva.

Draga mea, ce mancam asta seara?

Pai ma gandeam sa comandam o pizza ca n-am avut timp sa gatesc.

*

Iubitule, trebuie sa ajung urgent la serviciu! O speli tu pe mama, te rog? Stii ca e invalida. Te iubesc!

Iubito, nu mai pot. Sunt sfarsit. Mor de oboseala. Nu mai pot. Trebuie sa ma odihnesc.

Aha, deci nu ma mai iubesti. Ai pe alta, nu? Asta e, stiam eu. Mi-a zis mama ca asa sunteti toti! Trebuia s-o ascult. Nemernicule!

*

Tragi aer in piept si te intrebi cum de s-a ajuns pana aici. Unde e fata inocenta de care te-ai indragostit? Acum e mereu incruntata si nemultumita. Tu faci tot ce poti pentru ea. S-a ingrasat. Nu se mai aranjeaza. N-o mai intereseaza cum arata. Va certati si cand nu va certati e o tacere de inmormantare.

*

Iubitule, sunt insarcinata!

Grozav!

*

Te gandesti ca un copil va va apropia din nou.

Nu esti in stare nici macar un scutec sa schimbi! Du-te la copil, nu vezi ca plange?

Si eu ce sa-i fac? Tu esti ma-sa!

*
Copilul creste. Desi il iubesti, iti vine sa fugi.
Tata, te urasc! Din cauza ta e suparata mama! Te urasc!
*
Puiule, ma mai iubesti?
Ma rog…