E uimitor cum poti vinde absolut orice unui om disperat. Cum isi poate pierde omul capul in asemenea momente si cum pot altii sa profite cu zambetul pe buze. Sunt realmente fascinata de capacitatea unora de a-si exercita abilitatile de marketing asupra oamenilor vulnerabili. Numai unui om slab si in durere ii poti crea nevoi de altfel inexistente.

Rar dau drumul la televizor si cand dau nu descopar mare lucru interesant. In activitatea de butonare combinata cu lipsa somnului, in miez de noapte am dat de DDTV. Nu credeam ca poate exista ceva mai odios ca OTV. M-am inselat. Dan Diaconescu s-a intrecut pe sine.

Si ca sa trec la subiect, exista o emisiune al carei nume nu l-am retinut, spre rusinea mea, dar e un fel de Mama Omida in direct doar ca se cheama ceva cu Minerva. Eh, Minerva este o cucoana care ghiceste in laptop. Evident, are dumneaei acolo niste constelatii fermecate si niste planete desenate pe care noi nu le vedem niciodata pentru ca acestea sunt dincolo de intelegerea noastra.

Initial am crezut ca trebuie sa fii batut in cap sa suni in direct si sa asculti ce-ti indruga ghicitoarea noastra fermecata despre viata ta. Ulterior am realizat ca nu trebuie decat sa fii disperat si eventual din provincie. Sunt tentata sa iau peste picior aceasta activitate cusuta cu ata alba si cu greu ma pot abtine, dar in realitate este chiar trista treaba.

Nu are importanta cum te numesti. Tot ce trebuie sa spui este data nasterii, ora si ce anume vrei sa stii… dragoste, cariera, sanatate. Majoritatea sunt femei la vreo 50-60 de ani care suna pentru copiii lor. Am si eu o fata… si as vrea sa stiu cum o sa-i fie ca are ceva probleme. Moment in care mi-a sarit tandara si am intrebat-o pe mama de ce nu suna si ea pentru mine ca ma simt ignorata. M-am linistit in momentul in care a inceput sa rada. Daca m-ar fi luat in serios, m-as fi panicat.

Fete de 20 de ani suna dezamagite si suferinde sa intrebe de casatorie.

Minerva: Esti cam posesiva, asa-i? Il cam controlai inainte sa te paraseasca?

Fata: Pai… nu chiar… n-as zice.

Minerva: Ah, pai de asta te-a parasit! Trebuia sa-l tii mai din scurt.

Minerva: Esti cam irascibila si lipsita de toleranta.

Fata: Nu stiu… nu chiar… eh, acum daca tot ati mentionat, da… parca asa sunt. 

Minerva are raspuns pentru orice. Iar disperarea si supararea sunt doar niste factori favorizanti care imping spre indoieli si naivitate.

Minerva: Nu mai lua medicamentele pe care ti le-a dat doctorul ca nu-ti fac bine. Imi dau eu seama.

Partea asta imi place cel mai mult. Sfaturile medicale date prin telefon din partea mamei Omida. Evident ca este luata si foarte in serios.

Un barbat suna sa intrebe cand e cea mai prielnica perioada pentru o operatie pentru sotia lui, femeie la 40 de ani. Avea un nodul mamar. Minerva, foarte sigura pe ea, il linisteste si-i spune sa nu se alarmeze ca nodulii sunt hormonali. Probabil ca si-a dat seama de asta cand Pluto a intrat in unghi drept cu Marte care tocmai l-a izgonit pe Mercur care s-a stabilit in casa a saptea. Adevarul e ca eu nu stiu sa ghicesc in laptop, dar Doamne fereste sa n-aiba doctorul laptop si sa-i zica omului ca e cancer. Cand a completat barbatul ca nodulul e pruriginos si colorat, Minerva a amutit caci Pluto n-are atatea date despre noduli.

Buna seara, sunt nascuta in 4 iulie 1950, la ora 14:00 si vreau sa stiu cand imi voi intalni adevarata dragoste.

Minerva: Ah, aici e complicat. Sa stii ca nu te vad bine. Ai ceva dublu in casa casatoriei. O sa fie o casnicie tarzie. No shit, femeia are deja 58 de ani…Ce planeta ti-a divulgat acest secret?

Mi-a placut si astrograma ghicita in LCD pe care i-a facut-o unui barbat in cautarea dragostei. Era extrem de increzatoare si ii spunea ca trebuie sa mai iasa in lume ca in februarie o va cunoaste. Cred ca i-au dat planetele eroare cand barbatul i-a spus ca are distrofie musculara… deci mai greu cu iesitul din casa.

Mai are si cabinet aceasta Minerva. Nu stiu ce cabinet, dar este o persoana foarte cautata si adulata.

Nu e niciun secret faptul ca pentru a supravietui, omul trebuie sa creada cu toata puterea in ceva, orice. Cand in jur nu mai gasesti niciun punct de sprijin, recurgi la masuri disperate, dar parca nu e bine sa-ti desprinzi picioarele de pamant. Imi este cu adevarat mila de acesti oameni care nu sunt constienti de faptul ca nu o sa-si gaseasca raspunsurile in laptopul unei ghicitoare care lucreaza pentru Dan Diaconescu.

Ma indoiesc profund ca Mercur ii va impiedica sa faca ceva in viata. Cat despre madame Minerva, jos palaria ca reuseste sa le bage in cap atatea balarii. De rau are multe de spus, de bine nu stie decat „stai linistit(a) ca o sa fie bine!”.

Oamenilor tristi, disperati, deprimati le spun ca nimic nu se compara cu un prieten. Nici macar mama Omida si nici macar Jupiter.