Imi palpaie o vena pe frunte si o picatura de sudoare mi se scurge peste tampla dreapta, in timp ce inima imi galopeaza la 180 de bpm. E plin de lume tampita, de evenimente idioate si intamplari nefericite ce ar putea fi evitate. O lume perfecta nu ar inseamna numai dragoste, world peace si bunatate all around, ci lipsa frustrarilor de zile pline.

De ce merge lumea in zig-zag? Pe strada, pe trotuar, in pasaje pietonale. Toti taranii care abia de se misca, merg ca balega prin mijlocul drumului si nu-s in stare nici macar sa-si mentina directia. Dimineata pe la 7:30, daca incerci sa traversezi prin pasajul de la metrou (Unirii), trebuie sa te scoli de jumatate de ora mai devreme ca exista muncitorii necalificati si scarbiti de treaba pe care trebuie sa o faca. Acesti merg melceste, se tarasc prin pasaj de parca sunt la un pas de moarte si se taraie cu greu pana la un telefon.

Pe scarile rulante de ce se pun toti tampitii pe ambele parti? A poposit si la noi o tenta de civilizatie, cea cu „stai pe partea dreapta si daca te grabesti, mergi pe stanga”. Nu, la noi nu ai cu cine sa faci treaba si nici n-ai pe cine sa educi.
De ce merge romanu’ cu pumnu apasat pe claxon? Nu pricep rostul. Si asa imi amintesc de un mail primit acum cateva zile care continea definitia nanosecundei in Bucuresti: Intervalul de timp dintre momentul in care semaforul se face verde si momentul in care se aude primul claxon. Toti dobitocii!

La ce folosesc toate mall-urile? Si dupa ce ca se circula ca naiba in Bucuresti, hai sa rascolim toate strazile. Eroii Revolutiei incurca toata circulatia. De ce? Ca sa facem un locsor comod in mijlocul intersectiei, special amenajat pentru niste jigariti care beau bere toata ziua. Sifiindca tot nu era suficient, hai sa rascolim si un bulevard perfect drept, fara gropi, Dimintrie Cantemir. Hai sa desfiintam cateva benzi.

De ce exista REBU? Imi povestea o prietena care a fost acum putin timp la Londra ca acolo au desfiintat cosurile de gunoi din zona metroului, dupa ultimul atentat, si ca incurajeaza londonezii sa arunce gunoaiele pe jos. Cu toate astea, nu-s gunoaie pe strada. Cum se face asta? Noi avem si cosuri de gunoi, si REBU, si Rosal si altii. Mai avem in plus si un popor handicapat si de toata jena. REBU fumeaza noptile, sprijnind garduri, iar romanul crescut in mahala arunca gunoaiele pe strada. Mi-e rusine sa spun ca sunt romanca, prefer sa fiu din Papua.

De ce trebuie un barbat de 43 de ani care nu a fumat in viata lui sa astepte 3 zile rezultatele de la tomografie? Pana si in filme vede tot omul ca in afara medicii stau calare pe tomograf si vad instantaneu ce e de vazut. Si dupa 3 zile de asteptare, omul cu stare generala buna, dar o mica jena respiratorie, afla ca are cancer cu metastaze cerebrale si osoase. Nu se mai poate face nimic pentru el. Poate de asta nici nu s-au grabit.

De ce in toaletele spitalelor nu exista sapun? Si de ce in toaletele spitalelor nu exista… toalete?

De ce mai pui pe usa pavilionului de TBCisti extrem de contagiosi „Accesul interzis fara masca de protectie si halat!” daca ma inviti inauntru si-n costum de baie?

De ce domnul doctor in al carui cabinet pasesc zilnic are canapea si fotolii din piele (si portocalii pe deasupra), iar bolnavul n-are nici sapun sa se spele pe maini dupa ce-si face nevoile?

De ce barbatul de 70 de ani care s-a lasat de fumat acum 9 ani afla astazi ca are cancer inoperabil?

De ce trebuie sa te invarti 3 ore dupa un loc de parcare? De ce trebuie sa stai la semafor pana ti se goleste rezervorul? De ce nu sunt semafoarele sincronizate?

De ce ca sa inapoiez niste carti, nu sa iau, trebuie sa stau la o coada industriala? Imi fac ei mie un favor ca ma lasa sa le returnez niste carti?

De ce exista cozi? De ce orice functionar public te trateaza cu spatele? De ce nu zambeste nimeni?

De ce in locul in care mananc la pranz, nota de plata este verbalizata?

De ce omul cu care lucrez si cu care am treburi de discutat doarme la ora asta? De ce nu avem toti exact acelasi program, mereu? De ce trebuie sa analizez o spatamana programul tuturor pentru a stabili o sedinta la care sa ajunga toata lumea?

De ce nu-mi pot lua mail-ul de serviciu cu Outlook? De ce imi da mereu eroare desi l-am configurat bine si nu e doar parerea mea?

De ce trebuie sa ascult doua ore o prelegere despre LAPTE?

De ce trebuie sa dau 350 de euro ca sa am acces la un congres/conferinta?

De ce mi se dau bomboane in loc de rest? Nu mananc bomboane, nu vreau bomboane, nu am cerut bomboane! De ce nu pot da si eu bomboane in loc de bani? Ca la ce colectie de bomboane am…

„Imi pare rau, n-am sa va dau rest.”? Imi pare rau, n-am bani la mine, dar va dau 3 seminte si o guma deja mestecata si-mi dati doua tigari?

De ce in curtea institutului de pneumologie bolnavii fumeaza la greu, dar prin zona nu exista tigari de vanzare?

De ce e romanul atat de cretin incat nu stie ca trebuie sa lase in urma numai clienti multumiti ca sa-i mearga afacerea?

De ce se casatoreste lumea din interes si din teama de singuratate? Dragostea e abia pe locul trei, dar dispare oricum si e inlocuita de teama de singuratate. Ce e aia „sa nu mor singur”? Oricum mori singur daca nu va sinucideti in cuplu.

De ce nu are ziua 52 de ore si noaptea 8?

De ce nu am „Ghidul unei crime perfecte”? Exista?

De ce nu se mai fabrica parfumul meu preferat?

De ce nu mai am timp sa scriu si de ce sunt atatia barbati mici, grasi, urati, prosti si mitomani

De ce n-are ursul coada si de ce nu mi se mai intoarce prietenul imaginar din concediu?

De ce si cand o sa?