Astazi, dupa multa vreme, am stat la o vorba cu o buna prietena plecata peste mari si tari. M-am bucurat enorm. N-am mai simtit asa o satisfactie de multa vreme. Multumescu-ti tie, draga mea, m-ai fericit nespus! Mi-ai amintit de tine… nu ca te-as fi uitat vreo clipa, dar mi-ai amintit de vremurile noastre, de copilarie, de prietenii care nu se sting niciodata. Astept cu sufletul la gura sa te intorci si sa iesim la un gratar, dupa cum tocmai mi-ai promis. Te simt altfel si ma bucur enorm pentru tine. Nici nu m-am indoit vreo clipa ca iti va prinde bine plecarea.

Ma bucur ca ti-a intrat New York-ul in sange. Alta lume, alte peisaje, alta viata. Mi-a placut imaginea pe care mi-ai pictat-o: New York-ul e doar un oras. Doar un oras care mai are 7 orase in el, 100 de populatii, 5 rase si 200 de limbi straine. Frumusetea e ca nu trebuie sa calatoresti in 10 tari pentru a vedea toate astea. E suficient sa te duci sa cumperi o paine. Iti spuneam ca parca nici nu-mi mai vine sa ies din casa acum… sa ma trezesc in mijlocul unui Bucuresti banal si plictisit unde singura limba straina este tiganeasca si sa cumpar o paine nu se numara printre placerile mele.

Mi-e extrem de dor de tine, draga mea. Ma bucur ca nu ai uitat nimic din trecut si ca inca te mai tenteaza un amarat de gratar la o amarata de iarba verde, intr-un amarat de Bucuresti, dupa ce ai trait in maretia Americii. Exagerez putin, evident. Momentele cu adevarat memorabile sunt cele petrecute alaturi de cei dragi, fie ca e iarba romaneasca, fie ca e New Yorkeza. Schimbarea isi pune deseori amprenta si asupra trecutului. Tindem sa uitam ce am avut, ce ne-a marcat, cine ne-a indragit si pe cine am iubit.

Esti atat de plina de entuziasm si pofta de viata incat imi vine sa ma urc in avion sa iti fur macar putin din optimism. Iti admir curajul, vointa si perseverenta. Mi-ai inseninat ziua si mi-ai oferit o alta perspectiva, mult mai vesela, asupra vietii, asupra viitorului.

Detest monotonia, obisnuinta, iar cu totii picam prada ei intr-un moment sau altul, mai devreme sau mai tarziu, fie si pentru o scurta perioada. Crucial e sa n-o acceptam, sa ne ridicam, sa avem puterea de a schimba tot.

Vorbind cu tine, am simtit in ce lumi diferite traim, ce orizonturi diferite avem, dar cum ne dorim aceleasi lucruri, avem tot atat de multe aspiratii. M-ai facut sa simt cu adevarat ca totul e in mainile noastre. Stiam asta, a fost mereu o teorie agatata pe un perete, in coltul unei camere, care se prafuia pe zi ce trecea. Cand totul in jurul tau se lasa la pamant, se cufunda undeva departe, e greu sa stai la suprafata. Dar cat de mare e satisfactia atunci cand reusesti! Iti doresc sa ramai mereu la suprafata, plina de viata, asa cum te stiu de 15 ani… o viata de om!

Sa ai parte de cat mai multe experiente inedite, sa cunosti cat mai multi oameni demni de admiratie, sa-mi aduci o pietricica New York-eza de pe o margine de drum, sa faci poze, sa lasi urme blande in sufletele celor pe care-i intalnesti, sa lasi acolo zambete si amintiri celor dragi, dar sa-mi aduci si mie o mica particica din viata ta de pe meleaguri straine. Iti multumesc ca ma faci partasa la trairile tale. Te-ai modelat frumos si sunt mandra de tine. Nu ti-ai pierdut esenta in multitudinea de noutati ametitoare, iar acest lucru este demn de admiratie. Esti una din persoanele care vor avea mereu un loc special in inima mea. Fie ca ne vom vedea anul acesta, fie ca va fi peste 10 ani, eu tot voi sari sa te imbratisez cu drag si tot voi tresari de fericire cand te voi vedea. Te astept cu bratele deschise si cu povesti cu titlul de best-seller.

Traiti, schimbati, nu va lasati coplesiti de greutati, nu va lasati doborati, zambiti, tineti-i aproape pe cei dragi, nu regretati, recuperati ce puteti, nu pierdeti nimic pretios, declarati ce simtiti, strigati in gura mare cat iubiti, faceti alegeri, nu va temeti de esec, radeti cu pofta, invatati din tot ce va inconjoara, apreciati dragostea si oamenii deosebiti… si la urma, zambiti iar!